Friday 18 October 2013

Program Ibadah Korban Oleh Pejabat Baitulmal MAINS Cawangan Seremban

Tempat : Masjid Sg Machang Hulu, Lenggeng
Tarikh : 15 Oktober 2013
Seremban – Pejabat Baitulmal MAINS Cawangan Seremban meneruskan tradisi dengan mengadakan program ibadah korban bersama golongan asnaf dan fakir miskin bertempat di Masjid Sg. Machang Hulu, Lenggeng yang melibatkan 3 kariah iaitu Sg Machang Hulu, Ulu Beranang dan Lenggeng

Program diadakan bersempena sambutan Hari Raya Aidiladha dan bertujuan bagi memberi sumbangan dan berkongsi daging korban bersama dengan golongan fakir miskin dan asnaf.

Seramai 33 penerima bantuan fakir miskin dan asnaf telah menerima wang saguhati sebanyak RM50 seorang berserta 2 kilogram daging korban. Pada program kali ini Pejabat Baitulmal MAINS Cawangan Seremban telah menyumbang sebanyak 2 ekor lembu, Madrasah As’Syifa Seremban 2 sebanyak 3 ekor dan 3 ekor lembu lagi disumbangkan oleh orang persendirian. Keseluruhan jumlah korban adalah 8 ekor lembu.

Majlis penutup telah disempurnakan oleh Pegawai Baitulamal MAINS Cawangan Seremban,Ybhg Ustaz Shamsuddin Abdullah. Beliau mengucapkan ribuan terima kasih atas segala bantuan sepanjang menjalankan program ibadah korban ini dan berharap tahun – tahun akan datang lebih ramai penderma yang bermurah hati untuk melakukan ibadah korban.

Turut hadir,Pegawai Ketua Kampung Sg Machang Hulu, Ybhg Tuan Haji Tarmizi bin Selamat.




No comments:

Post a Comment