Tuesday 29 October 2013

TAKLIMAT & PENERANGAN DOKTRIN SYIAH IMAMIAH BERKAITAN AL-QURAN


SEREMBAN, 28 Oktober 2013 - Doktrin Syiah Imamiah Berkaitan Al-Quran memberi penjelasan khusus berkenaan amalan syiah yang kini semakin berleluasa dan makin menular dalam masyarakat di Malaysia.

Sehubungan itu, taklimat dan penerangan yang diadakan di Dewan Theaterette, Wisma Negeri hari ini, bertujuan dapat merungkai kefahaman tentang gejala syiah tatkala ini.

Menurut Setiausaha Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (MAINS), Tuan Kamal Amran Kamarudin, pihak MAINS turut memandang serius akan perkara ini dan bersedia untuk bekerjasama dengan semua pihak dalam memperkatakan isu syiah yang boleh memesongkan akidah sebagai umat Islam.

Seramai 280 orang telah hadir dalam taklimat Doktrin Syiah Imamiah yang dianjurkan bersama Pejabat Seiausaha Kerajaan Negeri Sembilan.

Taklimat dan ceramah mengenai isu syiah telah disampaikan oleh YBhg. Dato' Haji Muhammad Fuad Kamaludin Al-Maliki, Ahli Majlis Agama Islam Negeri Sembilan. Turu hadir, Pegawai Seketeriat Mahasiswa/wi Timur Tengah (SMATT), Ustaz Mohd Noor Uzairi Adam.



No comments:

Post a Comment