Monday 30 September 2013

Majlis Penutup Festival Nasyid, Berzanji & Marhaban Peringkat Negeri, Negeri Sembilan Darul Khusus

Tempat : Dewan Besar, Pusat Dakwah Islamiah, Seremban

Seremban – Festival Nasyid, Berzanji & Marhaban Peringkat Negeri, Negeri Sembilan Darul Khusus telah berlangsung di Dewan Besar, Pusat Dakwah Islamiah, Seremban dengan kerjasama antara Jabatan hal Ehwal Agama islam Negeri Sembilan (JHEAINS) dan Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (MAINS).

Objektif utama festival ini adalah bagi memartabatkan seni nasyid tanah air secara professional dan konsisten sebagai satu medium dakwah kontemporari dan memberi kefahaman tentang Islam satu cara hidup yang terbuka kepada masyarakat.

Festival ini merupakan pentas bagi penggiat nasyid di Negeri Sembilan untuk mengetengahkan hasil seni masing – masing dalam industri nasyid tanah air, antara kategori yang dipertandingkan adalah nasyid tradisi, nasyid moden dan kategori sekolah rendah. Tambahan festival kali ini juga mengetengahkan banyak kategori lain antaranya berzanji dan marhaban, pertandingan tulisan khat serta kompang selawat.

Majlis Penutup Festival Nasyid, Berzanji & Marhaban Peringkat Negeri ini telah disempurnakan oleh Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, Negeri Sembilan, YB Dato’ Dr Haji Awaludin Said

Hadir sama, Setiausaha MAINS, Y.Bhg Tuan Kamal Amran bin kamarudin,Mufti Kerajaan Negeri Sembilan YB Sohibus Samahah Dato’ Haji Mohd Yusof bin Ahmad dan YB Tuan Haji Abu Ubaidah bin Dato’ Redha, ADUN Ampangan.

No comments:

Post a Comment