Wednesday 9 October 2013

Majlis Menandatangani MoU & MoA Antara UiTM Dengan PKNNS & PZNS


Majlis Menandatangani MoU Antara UiTM Dengan Perbandanan Kemajuan Negeri, Negeri Sembilan dan Majlis Menandatangani MoA Antara UiTM Dengan Pusat Zakat Negeri Sembilan.

Tempat : The Royale Bintang Resort & Spa, Seremban
Tarikh/Masa : 7 Oktober 2013 / 3.00 ptg – 5.00 ptg

Seremban – Universiti Teknologi Mara (UiTM) telah menandatangani memorandum persefahaman dengan Perbadanan Kemajuan Negeri, Negeri Sembilan (PKNNS) dan juga memorandum perjanjian dengan Pusat Zakat Negeri Sembilan (PZNS) yang bertempat di The Royale Bintang Resort & Spa.

Objektif memorandum persefahaman (MoU) bersama PKNNS ini adalah signifikan dalam membina kerjasama daripada beberapa aspek antaranya pembangunan perniagaan, kerjasama pembudayaan keusahawanan dan latihan industri kepada mahasiswa UiTM. Rundingan kerjasama dan konsultasi dalam bidang penyelidikan, inovasi, pengkomersialan dalam bidang pertanian, bioteknologi dan teknologi makanan juga antara salah satu tujuan utama jalinan kerjasama ini diwujudkan.

Selain itu, kerjasama di antara PZNS dengan UiTM juga dilihat mampu memberi impak dalam pelbagai aspek. Hubungan kerjasama ini akan memudahkan pembayaran kutipan zakat secara walk – in dan Skim Potongan Zakat Berjadual (SPZB) untuk kakitangan dan keluarga terdekat kakitangan UiTM di seluruh Negeri Sembilan.

Majlis ini disempurnakan oleh Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, Negeri Sembilan, YB Dato’ Dr. Haji Awaludin bin Said. Beiau turut memuji dan memberi galakan dalam usaha sama yang akan terjalin melalui Mou dan MoA antra UiTM dengan PKNNS dan PZNS ini.

Hadir sama, Setiausaha MAINS, YBhg. En. Kamal Amran bin KAmarudin, Timbalan Naib Canselor Penyelidikan & Inovasi UiTM, Yang Berusaha Prof. Ir. Dr. Haji Abdul Rahman Omar, Ketua Eksekutif PKNNS, YBhg. Dato’ Haji Mohd Yusof Yunus serta Pengerusi Lembaga Pengarah PKNZ, YBhg. Dato’ Haji Razak Mansor.

No comments:

Post a Comment