Wednesday 9 October 2013

Sesi Taklimat Isu Pengajian & Keselamtan Pelajar Tajaan MAINS Mesir


Tempat : Pusat Dakwah Islamiah, Paroi
Tarikh/Masa : 6 Oktober 2013 / 2.00 ptg – 6.30 ptg

Seremban – Taklimat Isu Pengajian dan Keselamatan Pelajar Tajaan MAINS Mesir telah dianjurkan oleh Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (MAINS) di Pusat Dakwah Islamiah, Paroi.

Sesi taklimat ini bertujuan memberi penjelasan mengenai status sebenar keadaan semasa di Mesir dan memberi penerangan mengenai dana yang disalur daripada pihak MAINS. Sesi dimulakan dengan sesi dialog oleh 3 orang panel jemputan.

Sesi dialog dimulakan oleh moderator Ustaz Omar Mokhtar bin Md Yunus dan antara panel adalah Presiden Rabitah Antarabangsa Alumni Al-Azhar Malaysi, Prof. Madya Dato’ Dr. Mohd Fakhrudin bin Abd. Mukti sebagai panel pertama yang membincangkan mengenai pengajian pelajar di Mesir.

Seterusnya, panel kedua dari Majlis Keselamatan Negeri, En Hamzah bin Ishak yang memberi penjelasan mengenai keselamatan dan jaminan kerajaan mengenai keadaan di Mesir dan yang ketiga adalah Setiausaha MAINS, En. Kamal Amran bin Kamarudin yang memberi dialog mengenai dana tajaan MAINS.
Taklimat disempurnakan oleh YAB Dato’ Seri Utama Hj Mohamad bin Hj Hasan dan diakhiri dengan penyampaian Skim Pemansuhan dan Potongan Pinjaman Pelajar Tajaan MAINS.

No comments:

Post a Comment