Wednesday 9 October 2013

Program Taklimat Usahawan Asnaf, Masjid Bandar Baru Senawang


Senawang – Pejabat Baitulmal Daerah Seremban, Majlis Agama Islam (MAINS) telah menganjurkan ‘Taklimat Usahawan Asnaf’ khusus bagi golongan asnaf yang menerima bantuan bulanan daripada Pusat Baitumal Daerah Seremban dan bertempat di Masjid Bandar Baru Senawang.

Taklimat ini diadakan bertujuan bagi memberi pendekatan dan pendedahan kepada golongan asnaf yang sedang dan ingin menjalankan perniagaan. Pada masa yang sama, para peserta telah diberi pendedahan melalui sesi bersama fasilitator jemputan.

Antara fasilitator yang terlibat dalam memberi penerangan adalah Pengurus Usahawan Koperasi & Komuniti Lestari, Megat Mohd Azlan bin Md. Arshad dimana beliau memberi penerangan mengenai kemana hala tuju sesebuah perniagaan yang dijalankan.

Fasilitator kedua adalah Jurulatih Usahawan Koperasi Belia Islam Malaysia Berhad (KBI), Dr. Abdul Malik bin Abdul Shukor. Beliau pula menerangkan konsep usahawan berjaya dan pemasaran yang berkesan bagi meluaskan jurang dan peluang perniagaan usahawan.

Seramai 50 peserta terdiri daripada penerima bantuan bulanan asnaf telah menghadirkan diri ke taklimat tersebut. Sesi taklimat ini disempurnakan oleh Pengarah Baitumal Negeri, YBhg Ustaz Zainal Said dalam ucapan beliau turut mengesa para peserta supaya mencari dan mengambil segala peluang keemasan yang diberi melalui sesi taklimat ini dan mempraktikkan segala ilmu yang diperolehi supaya dapat menjadi seseorang yang lebih berjaya.

Turut hadir, Pegawai Baitulmal MAINS Daerah Seremban, Ustaz Shamsuddin bin Abdullah.

No comments:

Post a Comment