Tuesday 12 November 2013

Majlis Perasmian Program Lawatan Muhibah Ke Perkampungan Orang Asli Seluruh Negerii Sembilan.

Tempat: Dewan Serbaguna Orang Asli Kg. Ulu Chembong,Sepri, Rembau
Tarikh: 11 November 2013
Masa: 2.00 petang

SEPRI - Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (PERKIM) akan mengadakan lawatan muhibah disetiap perkampungan masyarakat Orang Asli di negeri ini bagi menyampaikan dakwah dan keprihatinan dalam segala permasalahan masyarakat tersebut.

Pengerusi PERKIM N.Sembilan, YBhg Dato' Siti Rahmah Hj Kassim berkata, program ini selaras dengan matlamat pertubuhan dalam memastikan masyarakat Orang Asli di negeri ini mendapat perhatian dan peluang dari kerajaan melalui apa jua bidang dan prasarana yang dapat dinikmati bersama.

Program lawatan yang bermula dari daerah Rembau itu meliputi keseluruh perkampungan Orang Asli di negeri, telah dirasmikan dengan jayanya oleh Setiausaha Kehormat PERKIM Kebangsaan, YBHg Tan Sri Dr. Mohd Yusof Noor.

Dalam majlis itu, beliau telah menyampaikan sumbangan kepada wakil masyarakat asli Kg. Ulu Chembong sebanyak RM5000 dan sekampit beras kepada golongan yang miskin.

Antara yang hadir, Speaker DUN Negeri Sembilan, YB Dato' Dr. Awaluddin, ADUN Chembong, YB Dato' Zaifulbahri Idris, YB Dato' Razi Kail serta Ketua-Ketua Jabatan Kerajaan.





No comments:

Post a Comment