Monday 17 November 2014

Program Jom Baca di Perpustakaan Semai Sikap Suka Membaca Kalangan Asnaf



Tempat : Dataran Felda Pasoh 1
Tarikh : 18 Nov 2014 / 25 Muharram 1436H


PASOH - Dalam memartabatkan bahasa dan budaya membaca agar menjadi satu amalan setiap generasi disamping melihat setiap golongan asnaf mempunyai pengetahuan dengan amalan membaca itu sendiri, Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Sembilan (PPANS) dengan kerjasama Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (MAINS) dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Pasoh 1 telah menganjurkan program Jom Membaca di Perpustakaan yang bertempat di Dataran Felda Pasoh 1, hari ini.

Bagi mencapai matlamat tersebut, pelbagai pendekatan telah diambil untuk menarik lebih ramai lagi masyarakat dari pelbagai peringkat umur untuk membaca dan meluaskan lagi ilmu pengetahuan.

Bagi MAINS, seramai 35 penerima bantuan asnaf fakir miskin telah melibatkan diri dengan kempen Jom Membaca itu.

Dalam program yang sama juga, pihak Baitulmal Daerah Jelebu turut memperuntukkan sejumlah RM3,500 bagi menyampaikan sumbangan kepada asnaf tersebut dimana setiap orang menerima RM100 seorang.

Pelbagai acara turut disertai para asnaf dalam program yang diadakan itu antaranya pertandingan gubahan, mewarna bagi kanak-kanak serta pembaca paling aktif.

Majlis penyampaian bantuan asnaf telah disempurnakan Tuan Haji Dol Ramli bin Mustafa, Setiausaha UMNO Bahagian Jelebu yang juga wakil kepada ADUN Pertang, YB Dato' Hj. Jalaludin Alias.

Turut hadir, Pegawai Daerah Jelebu, Tuan Hj. Mohamad Roduan bin Ujang, Penolong Pengarah PPANS, Encik Ridhuan bin Yusop dan Pegawai Baitulmal Daerah Jelebu, Puan Sharifah Mashitah bte Syed Mokhtar.

Unit Media - Mizi

No comments:

Post a Comment