Sunday 16 November 2014

Majlis Penyampaian Sijil Kursus Mangkuk Tingkat Dot Com


Tempat : Dewan Ballroom Palm Mall Hotel, Seremban
Tarikh : 11 Nov 2014 / 18 Muharram 1436H

SEREMBAN - Hasrat Majlis Agama Islam Negeri Sembilan melalui Baitulmal untuk melahirkan golongan asnaf yang mampu membina kehidupan yang lebih baik agar terus keluar dari kepompong kemiskinan.

Melalui program pembangunan asnaf yang telah digerakkan sekian lamanya, hari ini seramai 210 orang asnaf berjaya menginjakkan diri ke arah lebih sempurna dengan memiliki kemahiran dan pengalaman untuk dijadikan teras sebagai seorang usahawan berjaya.

Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (MAINS), sentiasa prihatin untuk memastikan peningkatan taraf hidup dirasai oleh golongan penerima bantuan asnaf baitulmal amnya.

Justeru, program Kursus Mangkuk Tingkat Dot Com yang dijalankan selama setahun yang lalu telah membuktikan kebolehan 210 peserta dari kalangan asnaf untuk mengubah kehidupan dengan menimba ilmu kemahiran memasak dan jahitan.

Program yang dijayakan oleh Mangkuk Tingkat Dor Com itu, turut berjaya melahirkan usahawan yang kini berpendapatan puluhan ribu ringgit.

Majlis Penyampaian Sijil Kursus Mangkuk Tingkat Dot Com telah diadakan di Palm Mall Hotel bagi meraikan kejayaan peserta sekaligus menjadi kebanggaan pihak MAINS kerana peningkatan ilmu pengetahuan yang mereka sertai bakal menjamin masa depan yang lebih gemilang.

Majlis penutup penyampaian sijil itu telah disempurnakan oleh Setiausaha MAINS, Tuan Haji Kamal Amran bin Kamarudin.

Turut hadir, Pengurus Mangkuk Tingkat Dot Com, Encik Khairul Anwar serta Pengurus Baitulmal Negeri, Ustaz Zainal bin Said.

Terdahulu, para peserta telah dihidangkan dengan perkongsian ilmu dan pengalaman usahawan yang kini berjaya dipersada perniagaan iaitu, Pengasas B'zura Skin Care, Puan Azura bte Baharudin dan Pengarah Eksekutif Solizha World Sdn Bhd, Puan Soliha bte Ahmad.

No comments:

Post a Comment